Ma unu populu kentza de limba e kentza de storia, unu populu est?

 

Su pagu dibatitu sighidu a s’articulu de Nicoló Migheli in Sardegna Democratica (Abbattere statue ) e su tonu moderadu–pagu gana de s’indinniare teníant totus–mostrat cantu pagu cosa est s’identidade de is Sardos.

Ma ita iant a pensare is Sardos si a Milanu ddoe fit unu monumentu a Radetzky o a Frantziscu Giusepe?

Unu monumentu a gente ki at fatu male meda a is Milanesos, dd’iant a agatare stranu, ca in sa scola ant studiadu sa storia italiana.

Su monumentu a Carlo Felice non dd’agatant stranu, ca sa storia sarda non dda connoschent.

Ma unu populu ki non connoschet sa storia sua, unu populu est?

Sa connoschentzia de sa storia sua est una de is cosas ki donat identidade a unu populu.

Ma pro connoscher sa storia sua, unu Sardu si depet informare in manera ativa e autonoma, ca sa scola italiana sa storia sarda dda tzensurat.

Ah, custu Carlone Felice fit omine de pagu de aderus e non bi bolet meda a dd’ischire: Carlo Felice di Savoia – Wikipedia

Insomma, unu Sardu ki non connoschet sa storia sarda est ke a unu Sardu ki non faeddat su sardu (o gadduresu-tataresu, tabarchinu, aligheresu).

Ita identidade tenet unu Sardeu de aici, unu ki non faet nudda pro tenner un’identidade?

Bosi propongio sa definitzione de identidade linguistica, ki nd’apo leadu dae  Mary Bucholtz & Kira Hall (2005 : 585-614): «Proponiamo un quadro teorico per l’analisi dell’identità come prodotta nel corso dell’interazione linguistica sulla base dei principi seguenti: (1) L’identità è il prodotto piuttosto che la fonte di pratiche linguistiche o altre pratiche semiotiche ed è perciò un fenomeno sociale e culturale, piuttosto che principalmente interno e psicologico; (2) le identità circondano categorie demografiche di macro-livelli, prese di posizione temporanee interattivamente specifiche e ruoli di partecipazione; (3) le identità possono essere indicizzate linguisticamente attraverso etichette, implicazioni, prese di posizione, stili, o strutture e sistemi linguistici; (4) le identità sono relazionali, costruite attraverso numerosi, spesso sovrapposti, aspetti del rapporto tra se stessi e gli altri, compresi la similitudine/differenza, genuinità/artificialità e autorità/delegittimazione; e (5) l’identità può essere parzialmente intenzionale, in parte abituale e meno che pienamente conscia, in parte un risultato di una negoziazione interattiva, in parte un costrutto delle percezioni e rappresentazioni altrui e in parte il risultato di processi e strutture ideologici più vasti.»

A sa prus parte de is Sardos ddis bastat ki siat su mare a definire s’identidade issoro, duncas ddis bastat su ki non sunt pro s’intender Sardos.

Ddis bastat a esser Italianos strambos, de seria B, ca su ki faent pro tenner un’identidade est a faer male su ki faent is Italianos.

Faeddare male s’italianu, pro nde narrer una.

O a s’aguantare unu monumentu a un’omineddu de pagu ki at fatu sceti male a is Sardos.

Ma ita bolimus?

Cun sa classe dirigente e intelletuale ki tenimus non amus mai a tenner una curtura natzionale sarda.

Cussa est sa cosa ki timent de prus, impari a sa limba.

Ca sunt sa storia, sa curtura e sa limba de unu populu ki ddu faent populu e non tallu de crabus.

16 Comments to “Ma unu populu kentza de limba e kentza de storia, unu populu est?”

  1. Dibattiti? Bah..la gente al massimo legge e pensa “ma si..è così”, però poi nella pratica non fa nulla…

    Ma cosa potevamo aspettarci da una popolazione allevata in un contesto simile? Per questo servono le riforme della scuola, ecc. Ma dai movimenti indipendentisti oggi non si vede alcuna battaglia politica per insegnare la storia nelle scuole, men che meno la lingua. E se non lo propongono loro…non dobbiamo aspettarcelo da gente che insegue Bersani, Vendola o Berlusconi…

  2. E tando su votu miu non ddu pigant!

  3. e certo, la colpa è sempre dei movimenti indipendetisti e non dei “non-dipendetisti” o dei “forseneo-sovranisti” o degli “eterni autonomisti” che sono al potere. Roberto custu articulu naschet propriu de un’azione posta in pes de de indipendentistas e ti natzo de prus, tue ses iscrididende e ti ses inchietau puitte Nigolò Migheli at iscritu unu articulu chi a lu narrer “prudente” est unu eufemismo. Ma podet essere una giustificatzione cussu de tenner s’istatua de unu Savoia chi at bochiu sos sardos ca in cue si ponet sa bandera de su Casteddu? Tando sa cruppa est de chi at pesau sa proposta (sos indipendentistas) e non de chie mancari ischit chi est zustu non si movet ca timit! iscusae ma mi faet arriare a beru custa positzione, ispero chi assumancu s’Istoria si accatet de custu machine chi seo bidinde!

    • Ma ita totu ses ghetende a pare? Bomboi at nadu ca ne-mancu is indipendentistas tenent sa reforma de is programmas de sa scola in su programma politicu issoro. E custu est beru!

      • no est faula. atzapami unu grupu indipendentista chi non faeddat de istoria natizionales sarda! nde faeddant e meda puru, ma si non intratant in sas eletziones su programma non servit a nudda. torramos semper incue.

  4. Ita iant a nai is milanesus si biriant statuas de Radetzki e de Frantziscu Giusepe in mesu Milanu? In dis de oi? Iant a nai: “G’i ndi eus fatu de catzadas, a incumentzai cun ‘le cinque giornate’!”. Ma nci sunt Milanesus e Milanesus aici cumenti nci sunti Casteddaius e Casteddaius.

  5. In televisione a propònnere custa cosa non finat indipendentistas…naramus antagonistas e soberanistas e ant iscritu in italianu

  6. Est beru bi fiat su Presidiu e su segretariu de sa Css, apena bessiu de unu spetaculu de su Liricu

  7. In s’interis, signalo chi sos de consurta revolutzionària ant pessadu a mie:

    http://www.fondazionesardinia.eu/ita/?p=4020

    e como mi tocat a beru bestire sas peddes betzas.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: