Tagliagambe ha letto un libro!

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O, a su mancu non eis a nai ca deu sa “par condicio” non dd’arrispetu!

Ligiei-si cust’articulu de Silvano Tagliagambe, pubblicau in su blog de Maninchedda: Lingua, identità, empatia e coesione sociale: ultimi studi

In un panorama quale quello qui sommariamente ricostruito la valorizzazione della lingua e dell’identità specifica di un popolo come suo capitale immateriale imprescindibile e come patrimonio inestimabile e insostituibile assume un significato politico di enorme rilievo. Essa infatti è lo strumento più potente di cui si possa disporre per lo sviluppo di una cultura comune di base che a sua volta, come si è visto, funge da rinforzo e consolidamento di quel processo di stimolazione dell’empatia, la cui importanza ed efficacia sul piano della costruzione di uno sfondo condiviso di finalità, ideali e valori sono concordemente sottolineate dai risultati più recenti nel campo delle neuroscienze e della psicologia sociale.

Tagliagambe at scobertu su chi nosu naraus de sempri: funt sa lingua e sa curtura chi faint de sa “genti”–una massa indiferentziada de individuus– unu populu, “una natzioni”.

Sa diferentzia manna est ca Tagliagambe ddu narat in manera de si fai cumprendi de pagu genti.

Ca lingua e identidadi camminant impari, in calincuna manera, is sotziulinguistas ddu narant de candu esistit sa sotziulinguistica.

Immoi dd’at cumprendiu Tagliagambe puru.

Meglio tardi che mai!

Ma abarrai atentus, su chi narat issu est una cosa chi is natzionalistas–e is natzionalistas italianus prus de is atrus–scint de diora e ant postu in pratica de diora.

Su de fai morri is linguas de is minorías est una strategía chi issu ant aplicau de candu esistit s’Italia.

Si tui arrenescis a ndi bogai de mesu sa lingua de unu populu, tandu arrenescis a furriai custu populu a “genti”.

E si arrenescis a ddis fai pigai sa lingua tua che lingua “normali”, tandu arrenescis a fai crei a custa genti ca issus puru funt parti de su populu cosa tua.

Deu de Tagliagambe ndi sciu pagu: Silvano Tagliagambe – Wikipedia

Ma su chi sciu mi fait cumprendi chi po issu custas cosas funt una scoberta: cosa noa, insomma, po issu.

E non mi spantu: Tagliagambe at tentu una formatzioni “terzinternazionalista”.

E timu puru chi issu custa “scoberta” dd’at a imperai prus a prestu po agiudai issu puru su natzionalismu “granditaliano”.

Immoi bieus propriu  sa manca italiana spingendi prus de is atrus sa curtura de su natzionalismu “granditaliano”.

Su chi mi spantat–ma fintzas a unu certu puntu–est Paulu Maninchedda.

Poita dd’at pubblicau cust’articulu?

Po issu puru est una “scoberta” ca sa lingua e sa curtura funt aici importantis po definiri s’identidadi de unu populu, ma puru de una personi?

Si est berus chi Maninchedda puru custas cosas dd’as at cumprendias immoi sceti, tandu mi benit facili a cumprendi s’ambiguidadi sua in totu sa chistioni de sa lingua.

Meglio tardi che mai, ma unu pagheddeddu prus de umilidadi non dd’iat a fai mali a Maninchedda nostru.

Bastit chi siat chistioni de umilidadi…

 

 

7 Comments to “Tagliagambe ha letto un libro!”

  1. E proite ses iscriende in su campidanesu de sas règulas de sa Provìntzia de Cagliari?

  2. Custos campidanesos macos…

  3. Ma nos as natu chi sas règulas fin inventatas? E como jeo so bidende chi ses iscriende che a issos e tue ses nande chi iscries gasi de tempus meta!
    Tue as imventatu sas règulas e issos an copiatu? Apo cumpresu bene?

    • Cussas regulas sunt prus o mancu is regulas de Bissente Porru, non b’at meda de s’imbentare. Issos si sunt imbentados ca sunt is cantadores ki nd’ant pesadu cussas regulas, proita depent spiegare comente mai non torrant cun sa pronuntzia campidanesa. Torrant de prus meda cun sa pronuntzia de Casteddu e fintzas de Iglesias, ki non sunt in Campidanu. Deo non apo imbentadu nudda: connoschía su trabballu de Porru e mi so postu a scrier prus o mancu ke a issu. Ca est prus o mancu sa pronuntzia de Iglesias. Sa pronuntzia campidanese-campidanesa est diferente meda. Pro cussu si depent imbentare su contu de is cantadores.

  4. Ma sos cantadores no cantan de cudda manera?

    • E boh? ant fintzas postu unu cantadore de su ‘700! Ant postu su nomene de cantadores de su tempus ki non b’aiat registradores.E comente cantaíant? boh? E si cantaíant, non scriíant. Comente ant fatu a nde distillare cussa regulas? Boh?

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